ŞİRKETLER HUKUKU

Hukuk ofisimizde ticari davalarınız ve şirketlerinizle ilgili ihtiyaç duyduğunuz tüm hukuki destek ve tavsiyeler sunulmakta süreli yada sürekli avukatlık ve danışmanlık hizmeti verilmektedir.

Sed ut perspiciaatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inventore veritatis et quasi architecto beatae vitae dicta sunt explicabo. Nemo enim ipsam voluptatem quia voluptas

Türk ve uluslararası şirketler için gerek yurtiçi ve gerekse yurtdışında şirket kuruluşları, birleşme ve devralmalar, şirket evlilikleri, hissedar, distribütörlük ve franchise sözleşmeleri, şirket ana sözleşmelerinin hazırlanması, yatırım danışmanlığı, konularında şirketlere genel ve özel anlamada avukatlık ve danışmanlık, mahkemelerde ve yetkili mercilerde de temsil hizmeti verilmektedir.

Bununla birlikte şirketlerin ticari ilişkilerinden doğan sözleşmelerin düzenlenmesi ve sözleşmelerden doğan alacak ve tazminat davaları, özel sigorta davaları ve bunlardan kaynaklanan icra dosyalarının takibi ile

Şirket çalışanlarının iş akidlerinin ve iş akidlerinin feshi sözleşmelerinin ve bunlardan kaynaklanan iş davalarının ve icra dosyalarının takibi de yine hukuk ofisimizin faaliyet alanları arasında yer almaktadır.

ŞİRKETLERDE VE YAPI KOOPERATİFLERİNDE AVUKAT BULUNDURMA ZORUNLULUĞU

2001 yılında Avukatlık Kanunu’ nda yapılan düzenlemeye göre yasanın 35 ci maddesinin 3. fıkrası gereğince; Türk Ticaret Kanununun 272. maddesinde belirtilen esas sermaye miktarının beş katı veya daha fazla esas sermayesi bulunan anonim şirketler ile üye sayısı yüz veya daha fazla olan yapı kooperatifleri sözleşmeli bir avukat bulundurmak zorundadır. Bu fıkra hükmüne aykırı davranan kuruluşlara Cumhuriyet savcısı tarafından sözleşmeli avukat tayin etmedikleri her ay için, sanayi sektöründe çalışan onaltı yaşından büyük işçiler için suç tarihinde yürürlükte bulunan, asgarî ücretin iki aylık brüt tutarı kadar idari para cezası verilir. Bu yetki 2008 yılına kadar mülki amirdeydi.

Avukatlık kanunu 35. maddeye eklenen bu madde gereğince artık anonim şirketler ve yapı kooperatifleri bir avukat ile sözleşme yapmalıdır. Yasa bu haliyle mali müşavir bulundurma zorunluluğuna avukat bulundurma, değişik bir ifade ile hukuk müşaviri bulundurma zorunluluğu getirmiştir.

Avukattan kasıt, sigortalı avukat, kadrolu avukat değildir. Bir avukat ile avukatlık sözleşme yapmak ve ücretini ödüyor olmaktır.

Bu itibarla gerek anonim şirketlerin ve gereke yapı kooperatiflerinin 35. maddede yazan idari cezalara mahkûm olmamaları için bir serbest avukatla sözleşme imzalamış olmaları ve bunu kesilen avukatlık serbest meslek makbuzu ile belgelendirmeleri gerekmektedir.

Barolar, kanuna uymayan şirketleri hukuk müşaviri, avukatı olmayan anonim şirket ve kooperatifleri Cumhuriyet Savcılığı’na şikâyet etme hakkına sahiptir.